----- ------
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

hamidsportcars
[ سه شنبه 91/2/5 ] [ 5:48 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]
تصاویری از لوکس ترین ماشین روز دنیا از کمپانی Maybach

 

 


[ سه شنبه 91/2/5 ] [ 5:44 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

 

LTE_car01_610x457

در نمایشگاه امسال ماشین هایی که از طریق موبایل ها ارتباط اینترنتی برقرار می کردند مورد توجه مردم قرار گرفت اما  کمپانی Alcatel-Lucent پا را فراتر گذاشته و ماشین تویوتا Pirus را با تغییرات زیادی به نمایش گذاشت که نتیجه این تغییرات داشتن یک کانکشن جدا در ماشین هست !

یعنی این ماشین بدون نیاز به موبایل و یا لپ تاپ خودش یک کانکشن LTE به اینترنت دارد LTE مخفف Long Term Evolution است این کانکشن 4G وایرلس است که برای سرویس دهنده Verizon نصب شده  و سرعت آن بستگی به متغییر های متفاوتی دارد .
طبق گفته آنها میانگین آن حداقل 5 برابر سریعتر از 3G است  در بهترین شرایط 56 mbps دانلود و 25 mbpsآپلود داشته است .

یعنی شما می توانید سرعت دانلود خالص 7 مگابایت بر ثانیه را در ماشین خود داشته باشید !

همچنین قابلیت ارتباط صوتی و تصویری نیز بین ماشین ها بوجود می آورد

همچنین با این سیستم ماشین جلویی می تواند به ماشین های پشتی وضعیت جاده را فرستاده و آنها را از خطرات احتمالی آگاه کند .

 


[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 6:42 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

British-Steam-Car-project-beats-record-thumb-550x367-22890

یکی از انرژی های جایگزین که در آینده قرار است از آن استفاده شود انرژی آبی است و برای ماشین ها از انرژی بخار آب استفاده می شود . حال محققین انگلیسی به این سطح علمی دست یافتند که بتوانند رکورد سرعت این ماشین ها را بشکنند .

 

رکورد قبلی این ماشین 205 کیلومتر در ساعت بود که در سال 1906 توسط Fred Marriott به ثبت رسیده بود .
ولی امسال این رکورد توسط انگلیسی ها شکسته شد و به 218 کیلو متر در ساعت رسید .
دمای بخار آب تولید شده در این ماشین قبل از رسیدن به توربین ها 400 درجه سلسیوس است .
این پروژه تحقیقاتی 10 سال طول کشید و بدنه این ماشین از جنس فیبر کربن ساخته شده و وزن آن 3 تن است .


[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 6:41 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

صدای ایران: تویوتا کمری خودرویی است که به علت امکانات بالا و قیمت مناسب نه تنها در جهان بلکه در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است این خودرو به ادعای شرکت تویوتا تاکنون 15 میلیون فروش در 100 کشور دنیا داشته است و این خود دلیلی بر محبوبیت این مدل در تمامی کشورهاست. همچنین طبق ادعای تویوتا از بین کمری های فروخته شده در 15 سال اخیر 90 درصد آنها کاملاً سالم بوده و در خیابان ها مشغول تردد هستند. این بار قصد داریم به معرفی و بررسی مدل 2012 این خودرو محبوب بپردازیم و تغییرات آن را با مدل های قبلی بررسی کنیم.

مشخصات فنی کلی این خودرو به شرح زیر است:

 

موتور: 3500 سی سی V6

توان:268 اسب بخار / 248 پوند-فوت

دنده: 6 سرعته اتوماتیک / دستی

چرخهای محرک: چرخهای جلو

ظرفیت: 5 نفر سرنشین

وزن کلی: 1551 کیلوگرم

مصرف سوخت: 21 مایل با هر گالن در شهر / 30 مایل با هر گالن در بزرگراه

فیمت بایه: 29845 دلار برای مدل SE V6

از نظر ظاهری کمری 2012 تفاوت زیادی با مدل 2011 آن نداشته است و اگر گذرا به آن نگاه کنید شاید متوجه تفاوتی نشوید چرا که طول، عرض ، ارتفاع و فاصله محور ها تماماً مانند مدل 2011 این خودرو است. قسمت جلویی خودرو بیش از همه جا دستخوش تغییر شده است و شاید با نگاه کردن به چراغهای جلو و سپر ها متوجه تغییراتی در ظاهر این خودرو شوید جایی که با طراحی جدید بدون تغییرات در ابعاد کمری جدید عریض تر از مدلهای قبلی به نظر می رسد. تیپ های مختلف این ماشین شامل تیپ های L ، LE ، XLE و SE می شوند که مدل SE بهترین و البته گرانترین مدل آن محسوب شده و از نظر هواکش های جلو و تایرها بهتر مجهز شده است.

با اینکه ابعاد ماشین تغییری نکرده است تویوتا کوشیده تا فضای داخلی کابین را بزرگتر و راحت تر کند و حتی شکل صندلی های جلو به نحوه ای تغییر کرده که سرنشینان عقب جای بیشتری داشته باشند. بسته به تیپ خودرو امکانات داخلی کابین متغیر است: شش بلندگو ، سیستم AM/FM/CD با LCD متصل به بلندگو ها از امکاناتی است که در همه تیپ ها موجود می باشد و در تیپ های بالاتر یک نمایشگر 6.1 اینچی لمسی با رادیو HD، سیستم iTunes tagging، راهنمای مسیر یابی صوتی، کنترل تهویه و تمامی درها و سیستم های ضدسرقت از امکانات اضافه محسوب می شود. در تیپ SE نمایشگر مذکور به 7 اینچ ارتقا داده شده و 10 اسپیکر قدرتمند JBL GreenEdge نسل جدید که 58 درصد سوخت کمتر و در عین حال کیفیت بالاتری را ارائه می کند تا سرنشینان تجربه یک سفر دلنشین و لذت بخش را داشته باشند.

با موتور قدرتمند 268 اسب بخاری V6 6200 دور بر دقیقه شاید نتوان ماشین را از سریعترین ماشین های اسپرت محسوب کرد اما در این محدوده قیمت انتظار بالاتری هم نداریم و کمری 2012 می تواند اکثر خریداران خود را راضی و خشنود کند و احتمالاً می تواند همچنان عنوان پرفروشترین ماشین را در ایالات متحده امریکا برای خود نگاه دارد..

برای دیدن ویدیو این ماشین می توانید به صفحه فیس بوک ما مراجعه کنید

01-2012-toyota-camry-se-fd
04-2012-toyota-camry-se-fd
05-2012-toyota-camry-se-fd

 

08-2012-toyota-camry-se-fd
13-2012-toyota-camry-se-fd
13-2012-toyota-camry-se-fd(1)

 

16-2012-toyota-camry-se-fd
17-2012-toyota-camry-se-fd
19-2012-toyota-camry-se-fd

 

20-2012-toyota-camry-se-fd
21-2012-toyota-camry-se-fd
25-2012-toyota-camry-se-fd

 

27-2012-toyota-camry-se-fd
28-2012-toyota-camry-se-fd
31-2012-toyota-camry-se-fd

 

35-2012-toyota-camry-se-fd

[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 6:40 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

پرشین کال .نت: حال که سوخت های فسیلی رو به اتمام است و شرکت ها به فکر استفاده از سوخت های دیگر و منابع دیگر انرژی هستند شاید با ماشین های الکتریکی و یا خورشیدی آشنا باشید اما می دانید که از سرعت مناسبی برخوردار نیستند. نوع دیگری از انرژی نیز برای ماشین های نسل آینده پیش بینی شده است و آن هوای بسیار فشرده است. تویوتا با تحقیقات و آزمایشات زیاد موفق شده است تا ماشینی به نام Ku:Rin را تولید کند که تنها با استفاده از هوای فشرده به عنوان سوخت می تواند به گفته موسسه تحقیقات اتومبیل ژاپن تا 130 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد. طراحی ایرودینامیکی خودرو سبب شده تا این ماشین سه چرخ با کمترین اصطکاک با هوا بتواند بالاترین سرعت ممکن را داشته باشد اما اگر فکر می کنید که در آینده نزدیک بتوانید با یکی از این ماشین ها در خیابان ها رانندگی کنید در اشتباهید. شاید سرعت 130 کیلومتر بر ساعت از کافی هم بیشتر باشد اما وقتی بدانید که تویوتا کورین تنها می تواند 3.2 کیلومتر مسیر بپیماید و کمتر از دو دقیقه طول می کشد تا  هوای فشرده کاملاً تخلیه شود متوجه می شوید که هنوز خودروهای با هوای فشرده جای کار زیادی دارند.

خودروهای بادی شبیه خودروهای الکتریکی هستند چرا که برای حرکت هیچگونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی کنند و اگر در آینده سوخت های فسیلی تمام شوند این خودرو ها اگر به اندازه کافی پیشرفت کرده باشند می توانند جایگزین های خوب و البته ارزانی باشند در غیر اینصورت باید در هر 3.2 کیلومتر یک پمپ هوا در جاده قرار داده شود تا بتوانید به حرکت خود ادامه دهید!


[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 6:39 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

چگونه با استفاده از دور موتور سرعت ماشین را حدس بزنیم؟ مقاله ای در مورد نسبت دنده (gear ratio) و اثر دیفرانسیل بر گشتاور خروجی از موتور و همچنین محاسبه سرعت اتومبیل با داشتن دور موتور (بر حسب rpm) و قطر چرخ اتومبیل:



برای تفهیم بهتر مطلب اجازه دهید مقاله را با چند سوال شروع کنم, عملکرد گیربکس در ماشین چیست؟ آیا دیفرانسیل ماشین در کشش (تغییر گشتاور موتور) موثر است؟ آیا رابطه ای بین دور موتور و سرعت ماشین وجود دارد, و اگر جواب مثبت باشد آیا این رابطه برای همه ماشین ها یکسان است؟



به زبانی ساده می توان چنین گفت که در بعضی از مکانها ما نیاز به قدرت بیشتر و در برخی اوقات نیاز به سرعت بیشتر داریم (شاید تا به حال برای شما پیش آمده باشد که بنا به دلایلی مجبور شدید دنده معکوس دهید و یا برای افزایش سرعت به دنده های بالاتر و سبک تر روید) و این در حالی است که در هر دو حالت موتور rpmهای یکسانی به ما می دهد. در این میان چه اتفاقی روی میدهد؟



گیربکس و دیفرانسیل در تغییر گشتاور خروجی از موتور هر دو موثرند. برای تفهیم بیشتر مطلب ما از نسبت دنده استفاده می نمائیم. با مثالی این مطلب را بیشتر توضیح می دهیم. فرض کنید به شما می گویند نسبت دنده 1 در پژو GLX 3.450 باشد. این مطلب را بدین گونه می توان توصیف کرد که به ازای هر 3.45 دور ورودی گیربکس, گیربکس 1 دور خروجی دارد. یعنی با این کار ما از سرعت کاسته ایم و گشتاور را بیشتر نمودیم. و این در حالی است که در دنده 5 نسبت دنده برای این ماشین 0.745 می باشد, یعنی به ازای هر 0.745 دور خروجی موتور ما 1 دور خروجی گیربکس داریم و این یعنی افزایش سرعت و کاهش گشتاور.



حال نقش دیفرانسیل در تغییر گشتاور چیست. ادامه مطلب را با توضیح نقش دیفرانسیل در تغییر گشتاور خروجی از گیربکس در اتومبیل پژو GLX بررسی می نمائیم. در این ماشین عدد 4.530 را به دیفرانسیل این ماشین نسبت می دهند. یعنی به ازای هر 4.530 دور خروجی گیربکس ما یک دور خروجی از دیفرانسیل داریم. لازم به ذکر است که این عدد برای همه دنده ها یکسان است. و نقش دیفرانسیل بالا بردن گشتاور خروجی از گیربکس است.



حال ما می خواهیم ببینیم که به ازای چند دور خروجی موتور ما یک دور خروجی از ماشین می گیریم:

ابتدا نسبت دنده (gear ratio) نسبت موثر گیربکس را محاسبه نموده و در نسبت موثر دیفرانسیل ضرب می نمائیم. 15.63 = 4.53*3.450

یعنی به ازای هر 15.63 دور خروجی از موتور ما 1 دور خروجی برای ماشین داریم (در دنده 1)

و برای دنده 5 داریم: 3.37=0.745*4.53

یعنی در دنده 5 به ازای هر 3.37 دور خروجی از موتور ما 1 دو خروجی برای ماشین داریم.

لازم به ذکر است که برای همه ماشین ها به ازای دور موتور خاص سرعت ماشین یکسان است و تغییر نمی کند.



حال چگونه می توان با توجه به دور موتور و قطر چرخ سرعت ماشین را تعیین کرد؟

فرض کنید کیلومترشمار ماشین GLX ما خراب شده!!! چه باید کرد تا بتوان فهمید با دور موتور فعلی چند کیلومتر بر ساعت سرعت ماست. ساده ترین راه این است که بدیم و کیلومتر شمار ماشین را درست کنیم!!! اما اگر پول نداشتیم چه کنیم! می نشینیم و مثل بچه آدم حساب می کنیم.

فرض کنید با دنده 1 و دور موتور 2000rmp در حرکتیم. با توجه به اطلاعات حاصله از قسمت قبلی می دانیم به ازای هر 15.63 دور خروجی موتور 1 دور خروجی برای ماشین داریم پس در هر دقیقه 15.63/2000 دور خروجی برای ماشین داریم (حدودا 125.96 دور در دقیقه). حال اگر قطر چرخ را بدانیم می توانیم سرعت را در دقیقه محاسبه نمائیم: 235.89=125.96*0.5961(قطر چرخ)*3.14

حال می دانیم ماشین در هر دقیقه حدودا 236 متر طی می کند اگر این عدد را در 60 ضرب کنیم سرعت بر حسب کیلومتر در ساعت به دست می آید که حدودا برابراست با 14.15Kmh


[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 6:36 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]
<   <<   6   7      >
درباره وبلاگ
لینک دوستان
<EMOZIONANTE
اشعار و گفتار
عاشق آسمونی
سیب سرخ
ترنم یاس
انتظار
فرزانگان امیدوار:علیرضااحسانی نیاکاندیدای مجلس نهم
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد
عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال
(( همیشه با تو ))
لحظه های آبی(سروده های فضل ا...قاسمی)
قاصدک
همرا ه با چهارده معصوم(علیهالسلام) ویارانشان
رهـ گذری غریـ ب
پرورش دینی
دل نوشته ها
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
اظهر من الشمس
یادگار فاو
آفتاب گردون
RAYANCHOUB
قایقی باید ساخت..
موعود هادی
نظرمن
افســـــــــــونگــــر
قیدار شهر جد پیامبراسلام
سکوت خیس
من حلقه ام وراه به میخانه ندارم
سایه
گل نیلوفر
چم مهر
لنگه کفش
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
دل نوشته های یک دختر شهید
پرواز تا یکی شدن
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
مدیریت آموزشی
اسپایکا
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
پرپر
جادوی زندگی
کلبه تنهایی
نشریه حضور
نغمه ی عاشقی
رنگین کمان
همه چیز آماده دانلود . . . دانلود رایگان بازی و نرم افزار
شوروشعور عشق
کانون فرهنگی شهدا
****شهرستان بجنورد****
ماییم و نوای بی نوایی
عشق الهی
بی سر و سامان
مـ یـ ـرابـ عـ ـطـ ـش
ترانه سرا (وبلاگ رسمی یکتا نویسنده و ترانه سرا)
وبلاگ حامیان ولایت
ستارگان دوکوهه
بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams
سروش دل
آوای قلبها...
ساعت یک و نیم آن روز
آرشیوی متنوع از مسائل روزمره
تنهایی......!!!!!!
مرد تنهای شب
یادداشتها و برداشتها
اطلاعات عمومی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
ستاره
ثریای کویر ایران
خاطرات دکتر بالتازار
پروانگی
کودک ونوجوان
پرسپولیس قهرمان
دیوانه
xXx رنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
شاید منتظر
.: شهر عشق :.
سردار بی سنگر
هر چی بخوای
اردبیل بهشتی پنهان
بوی سیب
یاربسیجی
my love
شعر عاشقانه
تبسمـــــیـ بهـ ناچار
روستای چشام
عکس های عاشقانه
منتظر مفرد مذکر غایب
بچه ها من تنهام!!!کمک
آزاد
مهاجر
منطقه آزاد
سیاوش پوراُرمَزد
هگمتانه
ابـــــــــــرار
عشق گمشده
نور اهلبیت (ع)
ستاره سهیل
انسان جاری
گــــــــــروه باستــــــــانشنــــاسی
صدای شهید
بازگشت نیما
جوجولی
رازهای موفقیت زندگی
تنهاتر از سکوت . . .
بچه های خدا
خوش آمدید
قافیه باران
دبستان هوشمند
من.تو.خدا
شبستان
علوم و معارف اسلام
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
سعادت نامه
Organizational Agility
نسیم یاران
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
عشق
آوای انتظار
ترانه ی زندگیم (Loyal)
ღ♥ღحرف دلღ♥ღ
جزتو
شروق
Manna
بانوی اسمانی
Deltangi
بشری
بسیج اساتید استان تهران -پیروان ولایت
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
ساحل عشق
free_all
سکوت باران....
انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پیام نور شهرضا
Just for fun
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
سحر یه دختره تنها
کلبه خاطره
بهار
" Yek Ta " just for who are unique"
جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس های خنده دار، شعر خنده دار
کلبه تنهایی
گل همیشه نازم
تـــــــکـــبـــیــر
گلهای یاس
جیغ بنفش در ساعت 25
عاشقانه
نفس
ماه و مهــــــــــــــر
تابلو
جایی برای خنده وشادی و تفریح
غروب آرزوهـا
عاشق روح الله
گروه اینترنتی جرقه داتکو
کلام نور
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
وبلاگ هواداران نیوشا ضیغمی دختر آفتاب
مرگ عاشق
شاه تور
هر چی تو فکرته
نگین سر سبز
مکاشفه مسیح
تیام
دوست داشتنی
جبهه وولایت
یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی
..:: بهونه های بارونی ::..
چشم های یشمی
Baran
رفیق شفیق
هالی
راه کمال
تنهایی.......
حقوقدان منتظر
رویابین
trip love
ایرانی یعنی عشق
رهبرم سید علی
یک جای دنج
لطف رحمان
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
دردودل
ابریشمین
موضوع ازاد
اینجا همه چی در همه
دنیای خودرو
کیمیا
السلام علیک یا فاطمه الزهراء (س)
FANTOM
نوری چایی_بیجار
سماء الإسلام
صدفی برای مروارید
xXx عکسدونی xXx
هیئت
ایرانی باشیم
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
شاهکار
هر چی تو بخوای
مهربانی
پرواز تا اوج
پرسپولیس
همسایه خورشید
مهربونی
بادله گشت
و اینک آخر الزمان
خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
جـــــام غـــــزل
یه دخترشاد
حرفهای آسمانی
Defeat
کلبه ی عشق
مشق عشق ناز
عشق تابینهایت
شرم آب
فاطمیون لنجان
عاشق دربدر
یلدا
رگ روح
آتش دل
مـــــولا علی جان
شاپرک همیشگی من تویی
سیرت
مهدی یاران
رفیق بازی
★ستاره ی سرخ★
y divouneh
 از همه جا از همه رنگ
چشم انتظار
کیمیای ناب
ای دریغااااااااا
خط خطی ها
چند تکه عاشقانه
تاریخ را به یاد اوریم
ادبیات
بیا ازدواج کنیم
پارسال دوست امسال آشنا
عدالت جویان نسل بیدار
در حسرت شهادت
سینوهه
تکه ابر...
آمرین به معروف و ناهیان از منکر
مرامنامه عشاق
صل الله علی الباکین علی الحسین
آتش دل(به دلیل پیداشدن یه آتش دل دیگه ،فعلاخاکستر دل)
صراط
Sense Of Tune

عاشق تنها
مهنازوپسراش
***رویا***
مهندسی متالورژِی
هر چی که دلت می خواد
بچه های خاکریز
پر شکسته
دنیای شادی
قاموس من
انصار الحسین (ع)
شاعر پروانه ها Aseman Shahr
*کل یخ*
*ایستگــ\ــ/ــــ\ــــ/ـــاه انـــ\ــ/ــــ\ـــ/ــرژی*
دیار برف
از صدای سکوت دلم خسته ام
iranian
مذهبی-سیاسی-فرهنگی
عشقولانه،رومانتیک، هم نفس بی نفس، فرشته کوچولو
کلــــــبه ی شــــــــــــــعـر
« تندیس تک »
آشنا
در جستجوی زندگــی
عشق پنهان
در پناه آسمون
سفیر نور
بر و بچه های ارزشی
آموزش کامپیوتر و نرم افزار
وکیل
مقاله های تربیتی
Cyberom UTM
عزیز دل
عاشق باش و کوچک چون عشق میداند ایین بزرگ کردنت را
*دیدبان رایانه ای *
ASIAN MARADONA
شیطونک
در آستان جانان
زازران
آموزش تست زدن کنکور
مارگریت
دیزل ژنراتور ،شرکت نیرو ساز صنعت
هنوز مال منی
خلوت دل
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
اس ام اس خنده دار . اس ام اس روز
علی
آبشار
فهادانــ
فقط ما
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 296905