----- ------
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

hamidsportcars

لوکس ترین ماشین پلیس دنیا

 




 


 

 



[ شنبه 90/12/13 ] [ 9:11 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

تصاویر ماشین های بسیار زیبا و شیک BMW i8 Sports Concept


[ شنبه 90/12/13 ] [ 9:9 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

در خصوص زینگهای استیل اگرچه تنوع وجود داره ولی زیاد نیست و براساس مختصر تغییراتی روی شکل برش پره ها میتونه مدور ویا مثلثی یا... باشه:

تصویر

تصویر

و بدون تعارف رینگ خودروهایی همچون رنجرور کلاسیک، .... آغاز تنوع اشکال حجمی در رینگ های آهنی بشمار میره...

تصویر

و اما تنوع در رینگهای آلیاژی آنقدر بالا هست که نمیشه حتی نزدیک اون شد :wink: ! ولی اساسا الگوهای مادری وجود داره که خاصیت یک طرح کلی رو از دیگر طرحها متمایز میکنه. یعنی چی؟

صرف نظر از بحث سلیقه های شخصی و تعداد پیچ رینگ که قبلا بحث شد، طرح زیر بعنوان یک مثال مناسب از طرحهایی هست که در عین حفظ سادگی، مخصوص آفرود (کوه، سنگلاخ، بیابون،....) و شرایط خاص اون طراحی شده (کلا نحوه استقرار مرز رینگ و لاستیک در اینجا از اهمیت خاصی برخورداره که میشه کلی برای اون توضیح داد):

تصویر

و خب انواع اسپرت دیگه که بیشتر جنبه ظاهری اونها باعث به چالش کشیدن خریداران میشه:

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


[ شنبه 90/12/13 ] [ 4:53 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

ارتفاع یعنی این طوری نه...!!!!!

خیلی وقته که ازاین سایت دیدن می کنم و عکسهای قشنگ وخیلی جالب را به روی دستگاه خودم ذخیره می کنم امروز دیگه اطلاعات از این نمایشگاه ها با کمک دوستان به دست آوردم حالا می توانم سخن به میان آورم که این ارتفاع با این ارتفاع های خودمون چه تفاوت هایی دارد و جای این ارتفاع ها کجاست .

 

یک سری از نمایشگاه ها هست که اگر دقت کنید اتومبیلهایی که در آن شرکت می کنند روی زمین چسپیدند مفهوم این ارتفاع اینجاست که الان می خواهم بگویم این نمایشگاه ها تا جایی که من اطلاعات جمع آوری کنم به این شکل درقاره آمریکا برگزار می شود یا اگر شما جا دیگر هم دیدید پایه گذار این حرکت آمریکایی ها هستند و اکثرا روی اتومبیلهای SUV  این حرکت ها رو انجام می دهند این اتومبیلها همه دست ساز هستند(در بیشتر آپشنها) و اکثر کارهای انجام شده روی آنها کار دست است و در گاراژهای شخصی انجامن می شود و کمکهایی که در این اتومبیلها استفاده می شود شاید پیش خودتون بگید مگه اینها کمک هم دارند بله این کمکها سیستم پنوماتیک دارد یعنی به زبان ساده تر بادی است و با فشردن یک کلید اتومبیل بالا می رود این رو هم بدونید که فتوشاپی نیست تقریبا با کمی تفاوت می شود مانند عملکرد زانتیا، این نمایشگاه ها روباز هستند و بیشتر در طبیعت برگزار می شود البته در قسمت نمایش ماشین روی این اتومبیلها Air Brush به صورت حرفه ای انجام می شود واین نمایشگاه در چند بخش است ، بخش نمایش سیستم صوتی که در جای بسته البته نه همیشه اکثر موارد این طور انجام می شود و سیستم های آنها بسیار غیرعادی و فضایی بسته شده و هدف از این نمایشگاه این است که ماشین بیشتر خودنمایی کند چون کارهایی که روی آنها انجام می شود بسیار کارهای تابلویی است بخش دیگر بخش نمایش موتور است که موتورهای این اتومبیلها بسیار زیبا طراحی و نصب شده وبسیار دلبری می کند. بخش دیگر بخشی است که مختص نمایش رینگ اتومبیل است برای این که بیشتر رینگ اتومبیل چشم ها را به خود خیره کند از رینگ کروم استفاده می شود بخش دیگر این نمایشگاه ها بخشی است که به تودوزی و داخل کابین این اتومبیلها اختصاص دارد یعنی تودوزی ها بسیار فضایی است و در کابین این اتومبیلها کارهای بسیار غیرعادی انجام می شود و این نمایشگاه ها سالی فکر می کنم دوبار انجام می شود و این ارتفاع هم بسیار فنی است و با کمک جک های پنوماتیک  انجام می شود وهر سری در یکی از ایالات آمریکا انجام می شود من این عکسهایی که در زیر الصاق کردم لوگوی سایت اصلی را برداشتم چون عکس زیبا شود ولی اگر عکسها را خواستید ببینید و اطلاعات در مورد این نمایشگاه ها به دست آوردید به این سایتwww.Sportruck.Com  مراجعه کنید با تشکر از دوستانی  که واقعا به سوالات من پاسخ دادند و این اطلاعات را دراختیار من گذاشتند .

 

                                                    نمایشگاه در فضای باز

                                                     نمونه ای دیگر

نمونه ای از Air Brush

یک Air Brush دیگر

بستن سیستم صوتی به این شکل !

           موتور این اتومبیل درست اندازه است!!!

نمایش رینگ Show Rims

طرح روی داشبورد رو نگاه کنید و نظر بدید!

اینم داخل کابین!

آخرش هم با یک آینه بغل بسیار غیرعادی تموم می کنیم !!


[ شنبه 90/12/13 ] [ 4:45 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

جدیدترین طراحی مرسدس بنز

مدل جدید مرسدس بنز شاسی بلند طراحی شد.این مدل شباهت های فنی و شکلی زیادی با بی او دابلیو مدل ایکس سیکس دارد. گفته می شود یکی از طراحان گروه 80 نفره طراح این خودرو آلمانی یک ایرانی است.

مرسدس بنز

مرسدس بنز

مرسدس بنز

 

مرسدس بنز

مرسدس بنز

مرسدس بنز


[ شنبه 90/12/13 ] [ 4:37 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]


 Audi آئودی

چهار حلقه آرم آئودی نمایانگر چهار شرکت کنسرسیوم اتویونیون است که با ادغام در یکدیگر این شرکت را بنا نهادند :د.کا.و , هورش , واندرر , ائودی.

پس از جنگ نام آئودی (به زبان لاتین یعنی " بشنو")حذف گردید اما در سال 1965 مجددا انتخاب شد.از طرف دیگر این نام به نوعی جناس معنایی با کلمه Hoerchدر زبان آلمانی دارد که به معنی شنیدن است و نام یکی از بنیان گذاران شرکت نیز می باشد.
هنگامی که August Horch در سال 1910 اولین اتومبیل خود بنام Audi نوع B را تولید کرد با موفقیت زیادی روبرو شد.
پس از آن Horch در سال 1911 با Audi B وارد مسابقات Austrian Alpine شد او رهبری یک تیم از رانندگان را که در بین آنها 2 تن از مهندسانش به نامهای Graumuller و Lange نیز حضور داشتند بر عهده داشت.آنها موفق شدند مسابقه را بدون هیچ خطائی به پایان برسانند.آنها سال بعد نیز با همین اتومبیل وارد مسابقات شدند و پس از ان در سال 1913 آنها با Audi C در مسابقات شرکت کردند.آن سال Audi C برنده مسابقات شد و در سال بعد نیز با برنده شدن نوع C این اتومبیل با نام Alpensieger (برنده Alpine) شهرت یافت.
از دیگر مدلهای Audi قبل از جنگ نوع E,D بودند که در تعداد محدودی تولید میشدند.
با آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 آیودی شروع به تولید کامیون های دو تنی بر روی شاسی تقویت شده نوع C و همچنین وسایل نقلیه جنگی نمود.تولید انواع D و C و E پس از جنگ نیز ادامه یافت و در کنار آنها مدل جدید نوع G نیز تولید شد. اما علاقه شخصی Horch در طی جنگ به دلیل عدم وجود خلاقیت کاهش یافت و او در سال 1920 Audi را ترک کرد.
در سال 1922 نوع G جایگزین نوع C شد و دو سال بعد Audi شروع به ساخت اتومبیلهای شش و هشت سیلند کرد. در سال 1928 به دلیل عدم موفقیت نوع Imperator R به نظر میرسید که این آخرین مدل Audi باشد زیرا پس از آن زمان شروع به مونتاژ اتومبیلهای دیگر تولید کنندها نمود.

همچنین در سال 1928 بود که J.R.Rasmussen از D.K.W قسمت عمده سهام شرکت را خریداری کرد. او امتیاز تولید و طراحی را به Rickendbackbr از امریکا داد.موتورهای آلمانی ساخته شده از این نوع در مدلهای بعدی Audi استفاده شدند.
در سال 1931 یک Audi کوچکتر با شاسی D.K.W و موتور 1100cc Peugeot ساخته شد و سال بعد این Audi بهمراه D.K.W و Wanderer و Horch عضو Auto-Union شد.پس از آن دو مدل موتورهای Wanderer ساخته شدند و تا قبل از جنگ جهانی دوم فروش خوبی داشتند.
پس از جنگ جهانی Audi تبدیل به یک اتومبیل ملی شد و کارخانه آن در Zwickau برای ساخت اتومبیلهایی که بر اساس طرح D.K.W ساخته می شدند بکار گرفته شد.
این وضع تا سال 1949 که Auto Union مجددا با سهام داری بیشتر Mercedes Benz تاسیس شد , ادامه یافت. پس از آن نام Audi تا سال 1965 که VolksWagen اکثریت سهام آنرا خریداری کرد, از بین رفته بود.

در پایان سال 1968 فروش آیودی افزایش یافت و تنوع مدلهای آن طور قابل توجهی زیاد شد.
در سال 1969 آیودی با N.S.U ترکیب شد و Audi N.S.U. Auto Union را بوجود آورد.اگر چه در 8 سال بعد تولیدات N.S.U کاهش یافت ولی تحت نظارت VolksWagen آیودی به پیشرفت و توسعه خود ادامه داد و در ماه می 1973 تعداد اتومبیلهای فروخته شده آیودی به یک میلیون رسید.
از جمله نقاط برجسته تکنیکال این شرکت موتور پنج سیلندری بود که در اواخر دهه 1970 بر روی سری 100 عرضه شد.همچنین توربو شارژ 4WD که در مدل Quattro در سال 1980 و 1981 استفاده شد، از دیگر نقاط قوت این شرکت بود.

این شرکت هم اکنون با در اختیار داشتن مالکیت لامبورگینی (که اتومبیل های سوپر اسپرت مشهوری تولید می کند)، تغییرات مهمی در اتومبیل های لامبورگینی داده و موجب پیشرفت لامبورگینی شده است.
آئودی هم اکنون یکی از خودروسازان مهم و پیشرو در آلمان و جهان محسوب می شود.


[ شنبه 90/12/13 ] [ 10:28 صبح ] [ حمید......؟(مشهد) ]


 پورشه Porsche

خودروهای پورشه آنقدر گرانقیمت می‌باشند که تنها ذکر نام آنها تصویر صاحب خودروی پورشه متکبر را به خاطر انسان می‌آورد. این صاحب خودرو ممکن است فردی در بازار بورس وال استریت باشد. صاحبان خودروی پورشه، عاشق خودروی خود هستند و به خودروهای دیگر توجهی نمی‌کنند.
اگر بخواهید فقط یک خودرو داشته باشید، بهترین خودرو چه خودرویی است؟ بهترین شرکت خودروسازی در جهان کدام است؟ بهترین مدیر خودروساز کیست؟
نایب قهرمان این رقابت ممکن است شرکت تویوتا باشد. خودروی BMW چرا؟ به دلیل لذت، تجربه رانندگی با آن. هوندا به این دلیل که لذت‌بخش‌تر از تویوتا می‌باشد. نیسان، به دلیل داستان گذشته آن و کرایسلر که اسبی مشکی و با وقار است. این 5 شرکت خودروسازی بسیار سود ده هستند، اما پاسخ من به این سؤال پورشه است. آیا کسی بین شما وجود دارد که نخواهد صاحب یک خودروی پورشه یا سهام پورشه باشد؟ سرمایه این شرکت در ده سال گذشته 1700 درصد رشد داشته است و با لحاظ کردن سود سهام برابر 35 درصد رشد سالانه می‌باشد. حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی نیز به چنین رشدی نرسیده اند. شرکت پورشه، شرکتی کوچک نیست. تمامی شرکت‌هایی که سالیانه یک میلیارد دلار درآمد داشته‌اند، بررسی شده‌اند.
سود پیش از کسر مالیات گروه پورشه در سال مالی منتهی به 31 جولای 2004 با نرخ ارز روز معادل 3/1 میلیارد دلار بوده است که 17 درصد درآمد کل و بالاترین حاشیه سود در جهان خودروسازی می‌باشد.
پورشه در بررسی جدید کیفیت اولیه قدرت موتور GD در رده 32 قرار گرفته و جلوتر از VW، لندرور، مزدا و سوزوکی می‌باشد. با این حال صاحبان خودروی پورشه عاشق خودروهای خود هستند. در بررسی Carrera GT در مجله اتوویک، خودروی پورشه بهترین خودرو ساخته شده در کل تاریخ اعلام شده است. قیمت Carrera به هنگام آزمایش 449.000 دلار بوده است.

خودروی پورشه اهمیتی به قوانین تجارت نمی‌دهد و نمی‌خواهد جهان شمول شود. این شرکت حتی از شاخص بورس آلمان خارج شد چرا که نمی‌خواست هر سه ماه یکبار گزارش دهد.
تاریخچه شرکت پورشه، آموزنده است. فردینالد پورشه طراح بیتل VW (همان فولکس قورباغه ای خودمان) و پسر او فری شرکت را در 1984 تأسیس کرد و هنوز این شرکت توسط نوادگان وی هدایت می‌شود.
شرکت پورشه پس از رونق تولید 54.000 خودرو در 1986 از بین رفت. تولید این شرکت در این زمان به 14.000 خودرو در 1993 کاهش یافت و مدل Deutsche در امریکا فروش نرفت.
در آن روزهای سخت شرکت پورشه، آدم توانمند 38 ساله‌ای به نام وندلین ویدکینگ را به عنوان مدیر اجرایی استخدام کرد. او مدیریت سالن رنگ و بدنه پورشه را برعهده گرفت و سپس به تولیدکننده لوازم یدکی آلمانی تبدیل شد.
ویدکینگ بهترین مدیر خودروساز در جهان است. وی در سن 52 سالگی متخصصان ژاپنی را استخدام کرد و از مشاوره آنها بهره‌مند شد. او کل سیستم تولید خودروی پورشه را مجدداً از نو ساخت، هزینه‌ها را کاهش و کیفیت را افزایش داد. ویدکینگ از اتحادیه‌ها و تأمین‌کنندگان لوازم یدکی خواست که به او بپیوندند.

وی به ریسک‌پذیری و توسعه خطوط تولید محصولات جدید علاقه‌مند بود. زمانی که شرکت پورشه به زمین نشست، مدیران فردی را استخدام کردند که به جای تغییر دادن تراز مالی شرکت، شرکتی بهتر را ایجاد کند. او می‌دانست که تغییر باید از درون شرکت باشد نه اینکه به قطعه‌سازان فشار بیاورد که قیمت‌ها را کاهش دهند. افراد کلیدی صنعت خودروسازی، مهندسان تولیدی هستند که می‌خواهند بهترین خودرو را در جهان تولید کنند. احیای یک شرکت خودروسازی، کار آسانی نیست، اما این کاری بود که ویدکینگ از عهده آن برآمد.

نشان پورشه

نشان پورشه نشان محلی شهر اشتوتگارت است.اسب علامت مزرعه اشتات, شاخها و خطوط مشکی و سرخ بخشی از نشان سلطنتی پادشاهی وورتمبرگ است.


[ شنبه 90/12/13 ] [ 10:26 صبح ] [ حمید......؟(مشهد) ]
<      1   2   3      >
درباره وبلاگ
لینک دوستان
<EMOZIONANTE
اشعار و گفتار
عاشق آسمونی
سیب سرخ
ترنم یاس
انتظار
فرزانگان امیدوار:علیرضااحسانی نیاکاندیدای مجلس نهم
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد
عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال
(( همیشه با تو ))
لحظه های آبی(سروده های فضل ا...قاسمی)
قاصدک
همرا ه با چهارده معصوم(علیهالسلام) ویارانشان
رهـ گذری غریـ ب
پرورش دینی
دل نوشته ها
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
اظهر من الشمس
یادگار فاو
آفتاب گردون
RAYANCHOUB
قایقی باید ساخت..
موعود هادی
نظرمن
افســـــــــــونگــــر
قیدار شهر جد پیامبراسلام
سکوت خیس
من حلقه ام وراه به میخانه ندارم
سایه
گل نیلوفر
چم مهر
لنگه کفش
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
دل نوشته های یک دختر شهید
پرواز تا یکی شدن
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
مدیریت آموزشی
اسپایکا
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
پرپر
جادوی زندگی
کلبه تنهایی
نشریه حضور
نغمه ی عاشقی
رنگین کمان
همه چیز آماده دانلود . . . دانلود رایگان بازی و نرم افزار
شوروشعور عشق
کانون فرهنگی شهدا
****شهرستان بجنورد****
ماییم و نوای بی نوایی
عشق الهی
بی سر و سامان
مـ یـ ـرابـ عـ ـطـ ـش
ترانه سرا (وبلاگ رسمی یکتا نویسنده و ترانه سرا)
وبلاگ حامیان ولایت
ستارگان دوکوهه
بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams
سروش دل
آوای قلبها...
ساعت یک و نیم آن روز
آرشیوی متنوع از مسائل روزمره
تنهایی......!!!!!!
مرد تنهای شب
یادداشتها و برداشتها
اطلاعات عمومی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
ستاره
ثریای کویر ایران
خاطرات دکتر بالتازار
پروانگی
کودک ونوجوان
پرسپولیس قهرمان
دیوانه
xXx رنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
شاید منتظر
.: شهر عشق :.
سردار بی سنگر
هر چی بخوای
اردبیل بهشتی پنهان
بوی سیب
یاربسیجی
my love
شعر عاشقانه
تبسمـــــیـ بهـ ناچار
روستای چشام
عکس های عاشقانه
منتظر مفرد مذکر غایب
بچه ها من تنهام!!!کمک
آزاد
مهاجر
منطقه آزاد
سیاوش پوراُرمَزد
هگمتانه
ابـــــــــــرار
عشق گمشده
نور اهلبیت (ع)
ستاره سهیل
انسان جاری
گــــــــــروه باستــــــــانشنــــاسی
صدای شهید
بازگشت نیما
جوجولی
رازهای موفقیت زندگی
تنهاتر از سکوت . . .
بچه های خدا
خوش آمدید
قافیه باران
دبستان هوشمند
من.تو.خدا
شبستان
علوم و معارف اسلام
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
سعادت نامه
Organizational Agility
نسیم یاران
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
عشق
آوای انتظار
ترانه ی زندگیم (Loyal)
ღ♥ღحرف دلღ♥ღ
جزتو
شروق
Manna
بانوی اسمانی
Deltangi
بشری
بسیج اساتید استان تهران -پیروان ولایت
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
ساحل عشق
free_all
سکوت باران....
انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پیام نور شهرضا
Just for fun
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
سحر یه دختره تنها
کلبه خاطره
بهار
" Yek Ta " just for who are unique"
جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس های خنده دار، شعر خنده دار
کلبه تنهایی
گل همیشه نازم
تـــــــکـــبـــیــر
گلهای یاس
جیغ بنفش در ساعت 25
عاشقانه
نفس
ماه و مهــــــــــــــر
تابلو
جایی برای خنده وشادی و تفریح
غروب آرزوهـا
عاشق روح الله
گروه اینترنتی جرقه داتکو
کلام نور
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
وبلاگ هواداران نیوشا ضیغمی دختر آفتاب
مرگ عاشق
شاه تور
هر چی تو فکرته
نگین سر سبز
مکاشفه مسیح
تیام
دوست داشتنی
جبهه وولایت
یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی
..:: بهونه های بارونی ::..
چشم های یشمی
Baran
رفیق شفیق
هالی
راه کمال
تنهایی.......
حقوقدان منتظر
رویابین
trip love
ایرانی یعنی عشق
رهبرم سید علی
یک جای دنج
لطف رحمان
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
دردودل
ابریشمین
موضوع ازاد
اینجا همه چی در همه
دنیای خودرو
کیمیا
السلام علیک یا فاطمه الزهراء (س)
FANTOM
نوری چایی_بیجار
سماء الإسلام
صدفی برای مروارید
xXx عکسدونی xXx
هیئت
ایرانی باشیم
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
شاهکار
هر چی تو بخوای
مهربانی
پرواز تا اوج
پرسپولیس
همسایه خورشید
مهربونی
بادله گشت
و اینک آخر الزمان
خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
جـــــام غـــــزل
یه دخترشاد
حرفهای آسمانی
Defeat
کلبه ی عشق
مشق عشق ناز
عشق تابینهایت
شرم آب
فاطمیون لنجان
عاشق دربدر
یلدا
رگ روح
آتش دل
مـــــولا علی جان
شاپرک همیشگی من تویی
سیرت
مهدی یاران
رفیق بازی
★ستاره ی سرخ★
y divouneh
 از همه جا از همه رنگ
چشم انتظار
کیمیای ناب
ای دریغااااااااا
خط خطی ها
چند تکه عاشقانه
تاریخ را به یاد اوریم
ادبیات
بیا ازدواج کنیم
پارسال دوست امسال آشنا
عدالت جویان نسل بیدار
در حسرت شهادت
سینوهه
تکه ابر...
آمرین به معروف و ناهیان از منکر
مرامنامه عشاق
صل الله علی الباکین علی الحسین
آتش دل(به دلیل پیداشدن یه آتش دل دیگه ،فعلاخاکستر دل)
صراط
Sense Of Tune

عاشق تنها
مهنازوپسراش
***رویا***
مهندسی متالورژِی
هر چی که دلت می خواد
بچه های خاکریز
پر شکسته
دنیای شادی
قاموس من
انصار الحسین (ع)
شاعر پروانه ها Aseman Shahr
*کل یخ*
*ایستگــ\ــ/ــــ\ــــ/ـــاه انـــ\ــ/ــــ\ـــ/ــرژی*
دیار برف
از صدای سکوت دلم خسته ام
iranian
مذهبی-سیاسی-فرهنگی
عشقولانه،رومانتیک، هم نفس بی نفس، فرشته کوچولو
کلــــــبه ی شــــــــــــــعـر
« تندیس تک »
آشنا
در جستجوی زندگــی
عشق پنهان
در پناه آسمون
سفیر نور
بر و بچه های ارزشی
آموزش کامپیوتر و نرم افزار
وکیل
مقاله های تربیتی
Cyberom UTM
عزیز دل
عاشق باش و کوچک چون عشق میداند ایین بزرگ کردنت را
*دیدبان رایانه ای *
ASIAN MARADONA
شیطونک
در آستان جانان
زازران
آموزش تست زدن کنکور
مارگریت
دیزل ژنراتور ،شرکت نیرو ساز صنعت
هنوز مال منی
خلوت دل
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
اس ام اس خنده دار . اس ام اس روز
علی
آبشار
فهادانــ
فقط ما
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 296914