----- ------
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

hamidsportcars

Nový Fiat 500 oficiáln?

فیات 500 اولین بار تقریبا پس از جنگ جهانی دوم به بازار وارد شد . دقیقا زمانی که مردم نیاز به اتومبیلی جمع و جور ,  ارزان قیمت ,  کارآمد , بدون استهلاک و ... داشتند  . در آن زمان هم این اتومبیل با استقبال خوش نظیری روبرو شد . این اولین باری پس از آن زمان است که فیات به فکر این افتاده تا در آلبوم خانوادگی خود گذری بزند و یه حالی بهش بده !
فیات 500 امروزی اتومبیلی است زیبا , کوچک , با امکانات فوق العاده , اقتصادی , کم مصرف , کم استهلاک , پر کاربرد و پر بازده می باشد . تعجب نکنید که گه بگم این اولین اتومبیلی است که در 500 هزار نوع قابل سفارش می باشد . چرا که این اتومبیل را می توان به صور زیر سفارش داد :

 

 3 نوع موتور گوناگون , 15 نوع تودوزی و تزئینات و تجملات , در 12 رنگ , 9 مدل رینگ , 19 مدل لاستیک !
ذکر شد در 12 رنگ بدنه ایت اتومبیل قابل سفارش می باشد . 6 رنگ بدنه دقیقا همانند دهه ی 50 و 60 میلادی می باشد و بقیه کاملا جدید می باشد . 
این اتومبیل از نظر زیبایی هیچ کمبودی را در خود حس نمی کند . با توجه به این که ظاهر آن تکمیل شده ی دهه ی 50 و 60 می باشد و جلو آن که دقیقا با کمی تغییرات همان است . تمامی این موارد ناشی از اصالت بی نظیر و والای این خودرو می باشد .
امکانات محوری این خودرو عبارت است از : سیستم ضد لغزش ای اس پی , فرمان ارگونومیک , جی پی اس , صندلی های چرم , سان روف , خروجی , رینگ و لاستیک , آی پاد , خروجی شارژر موبایل و لپ تاپ و آی پاد , فرمان چرم , پدال های استیل و بسیاری موارد دیگر ....

 این اتومبیل در مدل موتور های 1/2 , 1/3 و 1/4 لیتری ارائه می شود .
شما حتی می توانید شکل سوئیچ و سر سوئیچی اتومبیل خود را انتخاب کنید .
نمی دونم چرا یاد سمند افتادم


[ پنج شنبه 91/1/17 ] [ 8:9 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

 

  

زیبا , شیک , جدید , پیشرفته و مجهز

 

« خبر فوری : شرکتی را سراغ داریم که سازنده ی قاب به اندازه ی مناسب برای تویوتا کرولا 2006 است که در صورت درخواست بینندگان آدرس و شماره را تقدیم خواهیم کرد . »

 

 

آخرین کرولای تولید شده (2008 ) مدتی ( در حدود  3 ماه ) است که در نمایشگاههای مختلف خودرو حضور به هم رسانیده و آماده ی فروش می باشد . این خودروی زیبا انگار هیچ عیب خاصی را به خود نسبت نمی دهد و در بین رقبا انصافا که حرف اول وآخر را می زند . ظاهرا و باطنا که با ارائه ی کرولای 2006 به بازار و علارغم استقبال نسبتا خوب از آن , مهندسان دریافتند که برای کوچکترین عیب ممکن همانند قاب پلاک , عده ی بسیار زیادی از خریداران تشنه ی بازار های ایران و سایر کشورها از خرید این اتومبیل ( در مدل 2006 ) صرف نظر کرده و به خودروهای رقیب و حتی با امکانات کمتر رو آوردند . پس حال موقع این بود که طرحی نو ارائه شود که دقیقا در بهترین زمان ممکن هم این مهم , تحقق یافت . صندلی های مخمل , بدنه ی زیبا و جمع و جور , درونی شکیل و سیستم صوتی و ... بیش از پیش افراد را مجذوب این خودرو می نماید . این کرولای جدید و بسیار زیبا دهمین نسل از مدلی است که در طول سالیان دراز بالاترین فروش را به خود نسبت داده است . به گفته ی یکی از مسئولین فروش این قسمت از تویوتا نمای بیرونی اتومبیل افراد را مجذوب اتومبیل کرده و نمای داخلی و امکانات افراد را به خرید تشویق می نماید . ورود کرولای 2008 دقیقا به همان اندازه افراد را متعجب کرد که کمری 2007 معرفی گردید . هر دو با مدل قبلی خود ( 2007 و 2006 ) هیچ شباهتی نداشته و بیشتر به معرفی نسلی تازه شباهت داشتند . فعلا میشه رقبای موجود در بازار ایران کرولا رو از جمله ی مزدا3 , مگان ,کمری های موجود 2006 و .... برشمرد .که مگان رو به دلیل اندکی قدیمی بودن و تکراری شدن کنار بگذاریم و بعد بین مزدا3 و کرولا قضاوت کنیم . که باز میشه کرولا رو .......


[ پنج شنبه 91/1/17 ] [ 8:8 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

 Hyundai Tiburon 2007 

  

با سلام و تبریک پیشاپیش سال نو به تمامی بازدید کنندگان محترم گالری- سنتر :

مدتی بود که به دلیل مشغله های بسیار زیاد , زمان لازم را برای حضور در محضر شما رو نداشتم که عذر می خواهم . تا قبل از عید و بعد از آن و در خود ایام عید هم در کنار شما بوده و مقاله های بسیاری را با هم در مورد اتومبیل های داخل و خارج مرور خواهیم کرد .

خوب زیاد از موضوع غافل نشویم . چندی است که اتومبیلهای تازه ای در حال ورود به بازار کشور می باشد . حتی اتومبیل های کوپه که از جمله ی آنها : هیوندای , آئودی تی تی , مرسدس اس ال کا , مرسدس اس ال آر و .....   . که البته برخی از این اتومبیل ها تا 9 ماه پیش هم در داخل حضور داشتند اما در حال حاضر به صورت گسترده و در مدل های تازه وارد بازار کشور شده اند . البته به غیر از مرسدس اس ال آر که به صورت کاملا شخصی و در تعداد بسیار محدودی وارد کشور شده است . از گروه یاد شده ارزان ترین آنها هیوندای کوپه و گران قیمت ترین آنها اس ال آر است . مهمترین نکته در مورد این گونه اتومبیل ها ( کوپه )در ایران این است که حتی از زمان طاغوت که واردات در سطح گسترده ای بود , نیز مردم از تیپ کوپه استقبال نکردند .

به هیوندای کوپه می پردازیم . شرکت هیوندای را باید در امر تولید اتومبیل های تازه و شیک , شرکتی موفق دانست . چرا که در اوایل دهه ی هشتاد میلادی که کار خود را با میتسوبیشی شروع کرد و پس از آن جدا شد , مقداری رکود داشت . اما در سالهای اخیر خودروسازی بسیار مطرح قرار گرفته است به گونه ای که اتومبیل های آن را در تمام دنیا خواهید یافت . اتومبیل های حاضر هیوندای در ایران عبارتند از : هیوندای سانتافه , سوناتا , آوانته , آزرا و .... و تا حال که این کوپه بر اساس آخرین اخبار برای اولید بار به تعداد 120 عدد وارد شده است .

ظاهر بیرونی هیوندای کوپه تیبورون :

در جلو خودرو چراغ هایی بزرگ و کشیده شده به طرفین خودرو وجود دارد که گویای اصالت این خودرو و اجدادش می باشد . البته شاید تابلو ترین موردی که در همان نگاه اول نگاه تیز بین شما را به خود جلب کند ,


[ پنج شنبه 91/1/17 ] [ 8:7 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]
آنروز نزدیکه وقتی شما در حال رانندگی اتومبیل برقی(مانند نیسان یا شورولت) خودتون هستید و همزمان با تموم شدن آبمیوه ای که دارید نوش جان می کنید چراغ شارژ اتومبیل برقی تون روشن میشه، شما نزدیک خونتون نیستید و تا 1 ساعت دیگه باید دنبال فرزند دلبندتون به مدرسه بروید. استاندارترین جایگاه شارژ حداقل 4 ساعت زمان برای شارژ ماشین شما می خواد تا چند متری بتونید به راه ادامه بدید، اما تا حالا.

mobile technology موبایل (گوشی)

جایگاه شارژسریع Takasago با گواهی تایید به عموم اعلام کرد که هرکجا نیاز باشد ما آنجا یک جایگاه نصب خواهیم کرد. اولین آنها در یک مرکز خرید بین المللی در Portland در منطقه Oregon ایالات متحده آمریکا افتتاح شد. این جایگاه شارژسریع در زمان 20 تا 30 دقیقه تقریبا 80% از باتری را شارژ میکند. این زمان برای باتری های لیتیومی که حدود 4 تا 8 ساعت زمان برای شارژ نیاز دارند یک خبر خیلی خوب هست.خروجی برق این جایگاه 50kw ( ولت 500-0 ، 125-0 آمپر) و با برق شهری کار میکند.

 در عکس پایین آقای Ted Kulongoski استاندار Oregon در حال شارژ خودروی Nissan Leaf که تمام برقی هست میباشد. ایشون اولین کسی هستند که از این جایگاه استفاده کردند.

mobile technology موبایل (گوشی)

در این مراسم یک مقام General Electric در Portlandگفت: "با اضافه شدن این جایگاه شارژسریع، شبکه جایگاه های شارژ خودروهای برقی افزایش یافت، ما می توانیم با تحقیقات بیشتر بر روی این فناوری نو تاثیرات آن را بر سیستم برق رسانی و مصرف کنندگان خودروهای برقی مشاهده کنیم."

حالاجایگاه های شارژسریع برای مصرف عموم قرار گرفته است، ولی از طرفی شرکت های خودروسازی معلوم نیست به چه دلیلی مانع تولید این محصولات مفید میشه، با اینکه شاهد گسترش شبکه شارژی هستیم. این حرکت در ساخت جایگاه ها نقطه عطف بزرگی در خودروهای برقی و همچنین شرکت های خودروسازی است.

[ چهارشنبه 91/1/16 ] [ 5:20 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

 سیر تحول خودروهای پلیس راهنمایی و رانندگی طی 70 سال اخیر جالب است. از دهه 1320 که خودروهای آلمانی، انگلیسی و آمریکایی به خدمت شهربانی کل کشور درآمدند تا امروز که از بنز، پژو و زانتیا برای کارهای مربوطه استفاده می‌شود. شاید کمتر کسی به نوع خودروها و تجهیزات به کار رفته در آنها توجه کرده باشد ولی آنچه مسلم است اینکه صرف‌نظر از قدمت طولانی استفاده از خودرو در این بخش تنها ظرف چند سال اخیر شاهد ارتقای تجهیزات در این خودروها بوده‌ایم به عبارت دیگر خودروهای پلیس شاید بیش از 60 سال جز به چراغ‌های گردان، بی‌سیم و بلندگو به چیز دیگری مجهز نبوده‌اند اما امروز به سیستم‌هایی نظیر دوربین‌های خودکار، دستگاه‌های GPS، لوازم تشخیص مصرف نوشابه‌های الکلی توسط رانندگان، امکانات ماهواره ای، رایانه‌ای و ... تجهیز شده‌اند. در ادامه به سیر تحول این خودروها اشاره می‌کنیم.

دهه 1320

مدلی از بنز قدیمی، حدود 67 سال پیش یعنی در سال 1940 میلادی ساخته و برای به کارگیری در شهربانی روانه تهران شد. در آن روزگار هنوز خودروهای پلیس به چرا‌غ‌های گردان، بی‌سیم و بلندگو مجهز نشده بودند.

 دهه 1330

فولکس‌واگن قورباغه‌ای شکل با دو رنگ مشکی و سفید که به یک چراغ‌گردان آبی‌رنگ و یک دستگاه بی‌سیم با برد محدود مجهز شده بود از جمله وسایل نقلیه مورد استفاده پلیس راهنمایی و رانندگی در آن زمان بود. این خودرو هم‌اکنون در پارکینگ نیروی انتظامی خاک می‌خورد.

 

خودرو دیگری که در این دهه به کار گرفته شد، بنز بود. در این دو دهه شهربانی کل کشور تقریباً تمام دوران حکومت پهلوی اول و ابتدای دوره پهلوی دوم را با خودروهای آلمانی سپری کرد.

دهه 1340

دهه 1340 را باید تقریباً آغاز دوباره ورود خودروهای آمریکایی به این عرصه دانست دوج‌های کرنت شش‌سیلندر ساخت کشور آمریکا با پلاک‌های سه‌رقمی دست‌نویس که حداکثر سرعت آنها به 200 کیلومتر در ساعت می‌رسید از سال 1346 تا 1354 مورد استفاده قرار گرفتند. دوج کرنت دارای یک بلندگوی کوچک بود که بر روی گلگیر جلو و کنار کاپوت نصب می‌شد و مجهز به یک بی‌سیم دستی، چند پروژکتور و یک چراغ گردان ثابت بود. دهه 40 همان دهه‌ای است که افسران زن با موتورسیکلت در سطح شهر تهران تردد می‌کردند (سال 1346) و ضمن راهنمایی خودروها بعضاً آنها را جریمه نیز می‌کردند.

 دهه 1350

در تمام دهه 1350 در کنار لندرور انگلیسی خودروهای آمریکایی بیوک، شورولت رویال و بنز230 به کار گرفته شدند. بنز230 با چراغ‌های جلو عمودی شش‌سیلندر بودند و حداکثر سرعت آنها برای این کار 220 کیلومتر در ساعت تنظیم شده بود این خودروهای آلمانی از سال 1350 تا 1356 در شهربانی ایران خدمت کردند.

 

بنزهای 230 پلیس بر روی سقف خود و در وسط آن دارای یک بلندگو بودند که با اهرمی از داخل اتاق به سمت چپ و راست حرکت می‌کرد. پلاک این خودروها نیز دست‌نویس و چهاررقمی بودند. این خودرو هم همچون دوج کرنت از یک بی‌سیم بلندگو و بی‌سیم موتورلا آمریکایی بهره می‌جست. از رنجرور انگلیسی که دارای هشت‌سیلندر و توان حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت بود از سال 1354 تا سال 1359 در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استفاده شد رنجرورها مجهز به کولرهای سقفی بودند ولی در همان سال‌ها یک دستورالعمل قانونی در حال تبدیل‌کردن خودروهای پلیس به شورولت رویال بود. براساس آن دستورالعمل دستگاه‌های دولتی و نظامی ملزم شده بودند از کالاهای ساخت داخل استفاده کنند و از آنجا که شورولت آمریکایی در ایران مونتاژ می‌شد بنابراین از سال 1356 تا سال 1362 از این خودرو شش‌سیلندر با توان رسیدن به سرعت 220 کیلومتر در ساعت استفاده شد.

 دهه 1360

بنز 250 هم از جمله خودروهایی بود که در دهه‌های 50 تا 70 مورد استفاده پلیس قرار گرفت. این خودرو آلمانی شش سیلندر بود و با چراغ‌های افقی قادر بود 200 کیلومتر در ساعت را بپیماید. بنزهای 250 که اول به صورت دنده فرمان (دنده رول) بودند بعدها انواع گیربکسی آن هم وارد کشور شد و مورد استفاده قرار گرفت.

 دهه 1370

اما دهه 1370 را باید زمان ورود خودروهای شرقی به ناوگان پلیس دانست به طوری که کم‌کم سروکله تویوتا کریسیدا ژاپنی هم پیدا شد این خودرو چهارسیلندر بود و قادر بود 200 کیلومتر مسافت را طی یک ساعت بپیماید. از تویوتا کریسیدا بین سال‌های 1370 تا 1379 استفاده شد. اواسط دهه 70 یعنی از سال 1374 به بعد پاجرو هم آمد و مورد استفاده پلیس راه کشور قرار گرفت. پاجرو ژاپنی شش‌سیلندر بود و 200 کیلومتر در ساعت سرعت می‌گرفت.

 دهه 1380

دهه 1380 عصر به کارگیری خودروهای سمند، زانتیا، پژو206 و بنز240E. خودروهایی که به ایربگ، سیستم‌های ترمزABS و بی‌سیم‌های دوربرد و بلندگوهای پیشرفته آمریکایی، رایانه و امکانات ماهواره‌ای مجهز شده‌اند.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 11:30 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]
 
 
< type="text/java">
امروزه در کشورهای جهان پلیس برای مبارزه با بی قانونی خود را به تکنولوژی ها و تکنیک های جدید و روز مجهز می کنند تا در مقابل دزدها ، قاچاق چیان ، مزدورها و تروریست ها و غیره ... مقابله کنند که یکی از این تکنولوژی ها استفاده از اتوموبیل های مدرن امروزی است. به هرحال ما سعی کرده ایم برای بی نهایت خوان ها 10 تا از جالب ترین خودروهای پلیس را مورد بررسی کوتاهی قرار دهیم.

مجموعه ای از سریع ترین ، جالبترین و غیر معمول ترین اتومبیل های پلیس جهان که ماموران به کمک آن به سرعت به صحنه حادثه برسند.



اتومبیل پلیس هامر hummer


کلانتر Texan صاحب سریعترین پلیس هامر H2 در جهان است که این هامر مجهز به موتور 7.0 لیتری سوپر شارژر و سرعت بالای 150 مایل در ساعت می باشد.



اتومبیل پلیس پورشه 911 Porsche


این بار اتومبیل گسترده در پلیس آلمان پورشه "911 کارا اس" می باشد که قادر است بیش از 186 مایل سرعت می گیرد و فقط در 4.5 ثانیه به حداکثر سرعت 60 مایل می رسد.



ماشین پلیس فورد موستانگ Mustang



خودروی فورد موستانگ پلیس در ایالت کلرادو ، آمریکا.



اتومبیل پلیس برقی Electric



پلیس برقی در واتیکان ، ایتالیا.



اتومبیل پلیس مرسدس بنز [Mercedes Benz]


مرسدس بنز ای کلاس ، ماشین پلیس در هامبورگ ، آلمان.



ماشین پلیس audi , BMW M3





ماشین پلیس لامبورگینی ماچرادو 

کشور ایتالیا دارای این سوپر ماشین است


ماشین پلیس بی ام و BMW Series 5


پلیس دبی در دوره اول 101 اتومبیل های سری 5 را تحویل گرفته ، تا نیمی از آن به عنوان اتومبیل های گشت زنی مورد استفاده قرار گیرد.



ماشین پلیس شورلت کوورت [Chevrolet Corvette]


ماشین پلیس کورت Z06 در ایالت میامی ، Bloomfield Hills ، آمریکا.

سه سوپر ماشین پلیس در کره ی جنوبی

سوپر ماشین پلیس


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 11:28 عصر ] [ حمید......؟(مشهد) ]

 


 

 

 

 


 

 

 



5 ) سیستم انتقال نیرو :


همانطوریکه قبلا هم گفتیم با احتراق سوخت ، پیستون های داخل سیلندر ، بالا و پائین می روند. این حرکت بکمک شاتون ها به حرکت چرخشی میل لنگ حول محور خود تبدیل می شود. در انتهای میل لنگ هم فلایویل قرار دارد.


صفحه کلاچ در تماس با فلایویل نیرو را به چرخ دنده ها ( گیربکس ) منتقل می کند. چرخ دنده ها و گیربکس توسط مکانیزمی سرعت چرخش را براساس خواست راننده (تعویض دنده) تنظیم می کنند. میله ای بنام میل گاردان توسط چهارشاخ نیرو را به عقب اتومبیل منتقل می کند. در آنجا دیفرانسیل، چرخش میل گاردان را عمود برآن به دو چرخ عقب منتقل می کند و باعث چرخیدن چرخها می شود.


در اتومبیل های دیفرانسیل جلو ( مثل پراید) نیرو به چرخهای جلو منتقل می شود و در اتومبیل های دیفرانسیل عقب مثل پیکان نیرو به چرخ های عقب منتقل می شود و در اصل اتومبیل با چرخش چرخ های عقب حرکت می کند.


4 ) سیستم جرقه :

بعد از اینکه سوخت داخل سیلندر ها متراکم شد ، نوبت به کار شمع ها می رسد. شمع ها با ایجاد جرقه در سیلندر باعث انفجار و احتراق سوخت می شوند. اگر موتور اتومبیل 4 سیلندره باشد ، 4 شمع هم نیاز دارد که باید بطور متناوب برق به آنها برسد . برای ایجاد جرقه در سر شمع ها نیاز به چندین هزار ولت برق است.


( سیستم جرقه )

 

 



برای این کار ولتاژ 12 ولت باطری یا دینام به کمک سیم پیچ کویل تبدیل به ولتاژ بسیار زیاد ( حدود 15000 ولت ) می شود. برق تقویت شده از طریق وایر ( سیم ولتاژ زیاد ) به دلکو و از آنجا با چرخش چکش برق ، به نوبت به سر شمع ها منتقل می شود.


 

 


کویل مانند یک خازن برق را در خود ذخیره می کند. پلاتین های دلکو نقش کلید را بازی می کند بطوریکه در هر مرتبه باز شدن ، برق قوی ذخیره شده در کویل بصورت جرقه و با چرخش چکش برق به نوبت به سر هر یک از شمع ها منتقل می شود. لحظه جرقه زدن شمع باید دقیقا در اواخر زمان تراکم سوخت داخل سیلندر صورت گیرد.

سرعت رساندن جرقه از کویل به شمع ها با دور سنجی که روی فلایویل میل لنگ نصب شده ، تنظیم می شود. برای مثال وقتی سرعت خودرو به 90 کیلومتر در ساعت رسید ، سیستم جرقه باید هر ثانیه 100 جرقه تولید کرده و به شمع ها برساند.


( برق از طریق کویل و دلکو به شمع روی سیلندرها منتقل می شود )

 

 


درست کار نکردن موتور و مصرف سوخت بالای اتومبیل اغلب بخاطر اشکال در سیستم جرقه است. خراب شدن شمع ها و کثیف بودن پلاتین دلکو ( اصطلاحا خال زدن پلاتین ) از عمده ترین دلایل خوب کار نکردن موتور است. شمع ها به مرور زمان فرسوده می شوند و هر چندماه یکبار باید تعویض شوند .


3 ) سیستم سوخت رسانی :


( سیستم سوخت رسانی )

 

 



با چرخش میل بادامک ، پمپ بنزین سوخت موجود در باک بنزین را به کاربوراتور تلمبه می کند. کاربوراتور هم بنزین را با هوای تصفیه شده توسط فیلتر هوا مخلوط می کند . خلاء حاصل از پایین رفتن پیستون در سیلندر سوخت را از کاربوراتور مکش می کند. این سوخت از کاربوراتور و طریق مانیفیلد ( چند راهه ) ورودی به دریچه ورود سوخت سیلندرها هدایت می شود.


( مانیفیلد ورودی ، سوخت را از کاربوراتور به دریچه های ورودی سیلندرها می رساند )

 

 



میزان ورود سوخت به سیلندرها توسط اهرم تنظیم سوخت که به پدال گاز متصل است کم و زیاد می شود . با فشار دادن به پدال گاز، سوخت بیشتری به سیلندرها وارد می شود و انرژی بیشتری به هنگام انفجار تولید می شود و اتومبیل سریعتر حرکت می کند.


( مکش سوخت از کاربوراتور با پایین رفتن پیستون در سیلندر )

 

 


هنوز هم برای روشن کردن اتومبیل های قدیمی در هوای سرد از ساسات استفاده می کنند. با کشیدن اهرم ساسات ، سوخت غنی تری به موتور سرد می رسد و موتور زودتر روشن می شود.
دود حاصل از انفجار سوخت داخل سیلندر از طریق دریچه خروجی به مانیفیلد خروجی و از آنجا به اگزوز هدایت می شود.


( مانیفیلد خروجی و اگزوز متصل به آن)

 

 

احتراق داخل سیلندرهای موتور و حرکت پیستون ها در داخل سیلندرها حرارت زیادی ایجاد می کند و موتور داغ می شود. سیستم خنک کننده ای در اتومبیل تعبیه شده که توسط گردش آب بدور سیلندرها ،‌ موتور را خنک می کند. در اثر حرکت پیستون ها و چرخش میل لنگ، پولی سر میل لنگ هم می چرخد. پروانه خنک کننده و واتر پمپ ( پمپ آب ) توسط تسمه ای بنام تسمه پروانه نیروی چرخش خود را از پولی می گیرند.


( سیستم خنک کننده )

 

 



با چرخش واتر پمپ ، آب دور سیلندرهای موتور جریان می یابد. در هوای سرد زمستان و تا وقتی که موتور گرم نشده ، ترموستات راه خروج آب از موتور را می بندد تا با گردش آب ، موتور گرم شود. وقتی موتور به اندازه کافی گرم شد ، ترموستات راه خروج آب را باز می کند تا آب گرم موتور به رادیاتور برسد. با چرخش پروانه آب و عبور هوا از لابلای پنجره های رادیاتور آب خنک می شود. با چرخش واتر پمپ این آب سرد شده به داخل موتور مکش می شود تا موتور را خنک کند.


[ سه شنبه 91/1/15 ] [ 11:12 صبح ] [ حمید......؟(مشهد) ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ
لینک دوستان
<EMOZIONANTE
اشعار و گفتار
عاشق آسمونی
سیب سرخ
ترنم یاس
انتظار
فرزانگان امیدوار:علیرضااحسانی نیاکاندیدای مجلس نهم
ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد
عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال
(( همیشه با تو ))
لحظه های آبی(سروده های فضل ا...قاسمی)
قاصدک
همرا ه با چهارده معصوم(علیهالسلام) ویارانشان
رهـ گذری غریـ ب
پرورش دینی
دل نوشته ها
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
اظهر من الشمس
یادگار فاو
آفتاب گردون
RAYANCHOUB
قایقی باید ساخت..
موعود هادی
نظرمن
افســـــــــــونگــــر
قیدار شهر جد پیامبراسلام
سکوت خیس
من حلقه ام وراه به میخانه ندارم
سایه
گل نیلوفر
چم مهر
لنگه کفش
مهندسی مکانیک ( حرارت و سیالات)-محی الدین اله دادی
دل نوشته های یک دختر شهید
پرواز تا یکی شدن
سکوت ابدی
وبلاگ عقل وعاقل شمارادعوت میکند(بخوانیدوبحث کنیدانگاه قبول کنید)
مدیریت آموزشی
اسپایکا
►▌ استان قدس ▌ ◄
حنا، دختری با مقنعه
پرپر
جادوی زندگی
کلبه تنهایی
نشریه حضور
نغمه ی عاشقی
رنگین کمان
همه چیز آماده دانلود . . . دانلود رایگان بازی و نرم افزار
شوروشعور عشق
کانون فرهنگی شهدا
****شهرستان بجنورد****
ماییم و نوای بی نوایی
عشق الهی
بی سر و سامان
مـ یـ ـرابـ عـ ـطـ ـش
ترانه سرا (وبلاگ رسمی یکتا نویسنده و ترانه سرا)
وبلاگ حامیان ولایت
ستارگان دوکوهه
بـــــــــاغ آرزوهــــــــــا = Garden of Dreams
سروش دل
آوای قلبها...
ساعت یک و نیم آن روز
آرشیوی متنوع از مسائل روزمره
تنهایی......!!!!!!
مرد تنهای شب
یادداشتها و برداشتها
اطلاعات عمومی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
ستاره
ثریای کویر ایران
خاطرات دکتر بالتازار
پروانگی
کودک ونوجوان
پرسپولیس قهرمان
دیوانه
xXx رنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx
شاید منتظر
.: شهر عشق :.
سردار بی سنگر
هر چی بخوای
اردبیل بهشتی پنهان
بوی سیب
یاربسیجی
my love
شعر عاشقانه
تبسمـــــیـ بهـ ناچار
روستای چشام
عکس های عاشقانه
منتظر مفرد مذکر غایب
بچه ها من تنهام!!!کمک
آزاد
مهاجر
منطقه آزاد
سیاوش پوراُرمَزد
هگمتانه
ابـــــــــــرار
عشق گمشده
نور اهلبیت (ع)
ستاره سهیل
انسان جاری
گــــــــــروه باستــــــــانشنــــاسی
صدای شهید
بازگشت نیما
جوجولی
رازهای موفقیت زندگی
تنهاتر از سکوت . . .
بچه های خدا
خوش آمدید
قافیه باران
دبستان هوشمند
من.تو.خدا
شبستان
علوم و معارف اسلام
برادران شهید هاشمی
شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد
سعادت نامه
Organizational Agility
نسیم یاران
صدای سکوت
(بنفشه ی صحرا)
عشق
آوای انتظار
ترانه ی زندگیم (Loyal)
ღ♥ღحرف دلღ♥ღ
جزتو
شروق
Manna
بانوی اسمانی
Deltangi
بشری
بسیج اساتید استان تهران -پیروان ولایت
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
ساحل عشق
free_all
سکوت باران....
انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی پیام نور شهرضا
Just for fun
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
سحر یه دختره تنها
کلبه خاطره
بهار
" Yek Ta " just for who are unique"
جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس های خنده دار، شعر خنده دار
کلبه تنهایی
گل همیشه نازم
تـــــــکـــبـــیــر
گلهای یاس
جیغ بنفش در ساعت 25
عاشقانه
نفس
ماه و مهــــــــــــــر
تابلو
جایی برای خنده وشادی و تفریح
غروب آرزوهـا
عاشق روح الله
گروه اینترنتی جرقه داتکو
کلام نور
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
وبلاگ هواداران نیوشا ضیغمی دختر آفتاب
مرگ عاشق
شاه تور
هر چی تو فکرته
نگین سر سبز
مکاشفه مسیح
تیام
دوست داشتنی
جبهه وولایت
یاامام حسن مجتبی (ع)ادرکنی
..:: بهونه های بارونی ::..
چشم های یشمی
Baran
رفیق شفیق
هالی
راه کمال
تنهایی.......
حقوقدان منتظر
رویابین
trip love
ایرانی یعنی عشق
رهبرم سید علی
یک جای دنج
لطف رحمان
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
دردودل
ابریشمین
موضوع ازاد
اینجا همه چی در همه
دنیای خودرو
کیمیا
السلام علیک یا فاطمه الزهراء (س)
FANTOM
نوری چایی_بیجار
سماء الإسلام
صدفی برای مروارید
xXx عکسدونی xXx
هیئت
ایرانی باشیم
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
شاهکار
هر چی تو بخوای
مهربانی
پرواز تا اوج
پرسپولیس
همسایه خورشید
مهربونی
بادله گشت
و اینک آخر الزمان
خانه داری، گل آرایی، دوخت لباس زنانه و مردانه، تزیین منزل
جـــــام غـــــزل
یه دخترشاد
حرفهای آسمانی
Defeat
کلبه ی عشق
مشق عشق ناز
عشق تابینهایت
شرم آب
فاطمیون لنجان
عاشق دربدر
یلدا
رگ روح
آتش دل
مـــــولا علی جان
شاپرک همیشگی من تویی
سیرت
مهدی یاران
رفیق بازی
★ستاره ی سرخ★
y divouneh
 از همه جا از همه رنگ
چشم انتظار
کیمیای ناب
ای دریغااااااااا
خط خطی ها
چند تکه عاشقانه
تاریخ را به یاد اوریم
ادبیات
بیا ازدواج کنیم
پارسال دوست امسال آشنا
عدالت جویان نسل بیدار
در حسرت شهادت
سینوهه
تکه ابر...
آمرین به معروف و ناهیان از منکر
مرامنامه عشاق
صل الله علی الباکین علی الحسین
آتش دل(به دلیل پیداشدن یه آتش دل دیگه ،فعلاخاکستر دل)
صراط
Sense Of Tune

عاشق تنها
مهنازوپسراش
***رویا***
مهندسی متالورژِی
هر چی که دلت می خواد
بچه های خاکریز
پر شکسته
دنیای شادی
قاموس من
انصار الحسین (ع)
شاعر پروانه ها Aseman Shahr
*کل یخ*
*ایستگــ\ــ/ــــ\ــــ/ـــاه انـــ\ــ/ــــ\ـــ/ــرژی*
دیار برف
از صدای سکوت دلم خسته ام
iranian
مذهبی-سیاسی-فرهنگی
عشقولانه،رومانتیک، هم نفس بی نفس، فرشته کوچولو
کلــــــبه ی شــــــــــــــعـر
« تندیس تک »
آشنا
در جستجوی زندگــی
عشق پنهان
در پناه آسمون
سفیر نور
بر و بچه های ارزشی
آموزش کامپیوتر و نرم افزار
وکیل
مقاله های تربیتی
Cyberom UTM
عزیز دل
عاشق باش و کوچک چون عشق میداند ایین بزرگ کردنت را
*دیدبان رایانه ای *
ASIAN MARADONA
شیطونک
در آستان جانان
زازران
آموزش تست زدن کنکور
مارگریت
دیزل ژنراتور ،شرکت نیرو ساز صنعت
هنوز مال منی
خلوت دل
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
اس ام اس خنده دار . اس ام اس روز
علی
آبشار
فهادانــ
فقط ما
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 26
کل بازدیدها: 296963